Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Oj.....

Av Anki - 21 oktober 2011 19:30

Nu blir det körigt vill jag lova.

Efter ett,två,tre & några samtal till så kommer Cross tillbaka.


Han är mer än Välkommen HEM igen. Och HÄR stannar han!

Ja, jag ser mitt hem som hans hem med.


Detta är en hund med mycket mycket motor - mycket mycket energi med en hel del stresspåslag.
Aldrig varit inomhus, svårt att anpassa sig till livet inomhus.

Alltid - året om 365 dagar om året från det han var 8 veckor tills han var 16 mån bara bott i hundgård!!


Såklart har han svårt med inomhuslivet nu, när han aldrig fått chansen till det. Givetvis blir det en Helt Ny värld för honom, nya regler, nytt levnads sätt.


Men Gud vad han är rakt igenom ärlig, snäll & trevlig.

Inte så konstigt att han är som han är med tanke på bakgrunden.


Tack Linda för att du tog igen honom & för att du gav mig chansen att lära känna denna individ.


På kort tid kom han att ta lika stor plats i mitt hjärta, lika stort som Chessi & Beck har.


Några tycker att man inte kan ha en massa hundar som man inte har nytta av.


Så tycker inte jag!

Jag fäster mig vid dom - Jag älskar dom - Jag tar dom till mig.


Jag ger dom kärlek - trygghet - bra föda - aktiviteter - nödvändiga vaccinationer m,m. Här får dom ett hem!


Jag går sällan ut längre, jag äter nästan aldrig ute längre, reser inte utomlands längre.


Jag har inte råd till det, jag satsar det jag har till en trygg tillvaro & ett hem

till dessa hundar, som säkert kommer bli fler efterhand.


Jag blir Rik på allt det dom ger tillbaka till mig.
Rik på deras vilkorslösa Glädje- Kärlek -Trygghet. 


En Underbar Rikedom som är få förunnat!


Tyvärr har jag ingen bild av han, Ännu.


Men lägger upp bilder på mina hjärtan här igen.
Även lilla Ozka kommer med i bloggen. :-)



 







 





Härliga Underbara Hundliv!










 
 
Jessica

Jessica

25 oktober 2011 11:48

Spännande att starta eget, önskar all lycka till:)

Fina bilder på fina hundar!
Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

Anki

25 oktober 2011 14:28

Hej Jessica!

Tack så mycket, ja det ska bli spännande. Men tar det lite i taget till en början, det har givetvis med hundar att göra. :)

Tack för berömmet av hundarna, då är vi faktiskt två som har fina hundar. :-)

Kram Anki.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards