Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Anki - 6 november 2011 19:31

Levnadsregler för hundar

TIDNINGAR
Använd tidningen som ligger bredvid postlådan om det plötsligt trycker på då du leker på gräsmattan på morgonen. Det är därför den ligger där.

BESÖKARE
Då det kommer gäster till huset ska du snabbt fastställa vem som är rädd för hundar. Sätt kurs mot den personen, storma fram genom rummet och skäll högt och ljudligt. Om personen trillar av stolen och ner på golvet, gråtande och snyftande kan du börja slicka personens ansikte och morra milt för att visa att du egentligen bryr dig om personen.

SKÄLLANDE
Eftersom du är en hund så förväntas det av dig att du ska skälla. Så skäll. Mycket!
Dina ägare kommer att vara tacksamma då de hör att skyddar deras hus. Särskilt mitt i natten då de sover djupt på andra våningen. Det finns, enligt människan, ingen säkrare känsla än att vakna upp mitt i natten av ditt skällande.

SLICKANDE
Gå alltid iväg och drick mycket vatten från din skål alldeles innan du slickar din människa. De föredrar rena tungor. Var sedan redo på att gå och hämta en handduk till dem.

HÅL
Gräv inte ett stort hål mitt på gräsmattan, så att din människa blir ledsen. Gräv i stället en massa små över hela gräsmattan, så märker de inget. Om du fixar till en liten jordhög bredvid hålet så kommer de att tro att det är sorkar. Det finns aldrig nog med hål. Se till att du drar ditt strå till lasset när det gäller detta.

DÖRRAR
Området precis innanför dörren är till för att användas som sovplats för hunden.

SNIFFANDETS KONST
Människor gillar att bli sniffade. Överallt. Det är din plikt att få dem att känna sig som hemma.

ETIKETT VID MATBORDET
Sitt alltid under matsalsbordet, särskilt då dina människor har gäster, så att du kan roffa åt dig eventuell mat som trillar ner. Detta är också ett perfekt tillfälle att träna på ditt sniffande.

SOFFOR
Det är fullt tillåtet att hoppa upp och sova i den nya soffan så fort som dina människor har gått till sängs.

LEK
Om du skulle tappa tassfästet då du springer efter en boll eller något annat som dina människor har kastat till dig, är det helt okej att använda blomsterrabatten som madrass för att lindra fallet.

JAGA KATTER
När du jagar katter ska du se till så att du inte riktigt får tag på dem. Det förstör allt det roliga.

TUGGANDE
Ge ditt bidrag till modeindustrin: Ät en sko!

Av Anki - 6 november 2011 15:25

Här är värdelös. Har inte haft täckning på telefonen på hela helgen....


Skönt på ett sätt - men jobbigt på ett annat!


Hade en del viktiga samtal att ringa. 


Bla till min älskling & till underbara Katarina ang hundträningen i helgen

Och så har jag inte kunnat ringa! Grr....


Men, men...


Så Om ni läser detta, så fort Telenor bestämmer sig för att ge oss skogsmullar täckning igen

så ringer jag. :)


Varma Kramar 

Anki

Av Anki - 6 november 2011 13:07

Redan. Igen.....

Veckorna bara rusar iväg, tycker jag inte hinner med allt som ska göras.


Idag blir det att ta det lugnt bara. Ska in på byn en sväng & handla lite.

Blir nog mest halstabletter - honung - alvedon & en massa annat kureringsmedel till Patrik.


Han ligger med halsont & feber stackarn.

Bygga klart dörren till hundgården ska väl hinnas med också, men det får min goa tremänning göra. :)

patrik vill gärna gå igång med byggandet här hemma.
Han utbildar sig till snickare & Utan skryt så måste jag säga att

Jäklar va duktig han är, han började skolan i Augusti & kan jättemycket redan.

Duktig & noggran. 


Lärarna bara öser lovord över honom, får högsta betyg i allt han gör.

En mönsterelev...


Om jag är förvånad?

Inte ett dugg, Patrik är jätteambitiös - duktig - intelligent & har ett väldigt trevligt & behagligt sätt att vara på!


Jag är en stolt mor till mina 3 barn - alla 3 är lika duktiga & välartade.


Här behövs inte anlitas snickare när det ska renoveras, den bästa finns redan i familjen. :))


Innan dagen är över så ska hundhuset ha städats, personspår ska jag gå med  Cross & Chessi, Beck får vila någon dag till. :))


Så nu ska jag återgå till sysslorna här.


Ha en underbar Söndag alla underbara läsare.



Kramar om

Anki.

Ovido - Quiz & Flashcards