Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Hundrastgårdar

Av Anki - 24 november 2012 14:27

Jättebra satsning utav de kommuner som upprättar sådana. Kanon för hundägare....

Men......Det finns ett starkt tydligt MEN......


Jag förvånas över hur, eller det gör jag egentligen inte, förvånas alltså.

Jag tycker väl att man ska visa respekt & hänsyn till andra, men här verkar vissa hundägare vara som cyklister

de bara kör på utan att visa hänsyn.
Och detta gäller inte vid bara en specifik hundrastgård - utan vid flera stycken som jag har upplevt.


Kommer fram till hundrastgården, det är redan en eller ett par stycken där med sina små feta köttbullar till hundar, Stackars hundar alltså, de springer inte & leker utan de vaggar fram med benen utspretade åt 4 olika väderstreck.

En blind benlös myra som ålar sig på rygg kommer fortare fram än dom, dessa skulle absolut inte utgöra ett hot på den STOOORA gräsmattan utanför inhägnaden.


Ägarna är kvinnor i övre medelåldern - pensionsåldern rättare sagt.

De visar inte minsta tillstymmelse till att gå därifrån eller ens säga "Vi ska strax gå"
Nejdå, men denna damen hade tydligen lite luft att öppna munnen med.....


Dialogen som utspelade sig idag:


- Vi är här nu.

Ja, jag ser det säger jag vänligt.

- Vi ska vara här VÅR timme.

Ok, vår timme???

- Ja, vi har några timmar här på samma tid varje dag & då är bara vi här.

Jaha, säger jag något ointresserat & står kvar utanför.

- Det finns andra rastgårdar, åk dit istället.

Nejdå, jag står så bra här. (Tanken slog mig att åka till en annan).

- Min hund upplever er som provocerande när ni väntar, det gör jag med.

Öh, ursäkta. Jag står kvar utanför & väntar tills ni ska bli klara. Om jag går eller står kvar avgör jag & när det kommer till din lilla hund så ser inte han ut att tycka att det är provocerande. Helt ärligt så kan jag inte se vart din hund har rullat någonstans, för han syns inte till. Hur kan han som inte ens bryr sig i oss tycka det är provocerande?

- Mutter från henne & hon piper efter liiiiiiilla Emil, liiiiiiiiiiiiila Emiiiiiiiiiiiiiiiiiil......

*Suck* Just här bestämde jag mig för att stå kvar - Länge också!


K-rringen kläcker ur sig att de yngre ska visa de äldre respekt.

Helt ening med dig svarade jag, jag är 40 & du kanske runt 65-70. Upplever du detsamma som mig? Att oavsett ålder på människor så ska det visas respekt & hänsyn. jag har precis upplevt det du tog upp, nämnligen Brist på respekt & hänsyn.


Dialogen avslutades & jag fick inget svar.  Tyder det som Respekt, för hon hade ändå inget vettigt att komma med.

Detta är inte första gången utan samma sak, eller nästan samma sak upprepas & inte vid samma rastgård heller.


De flesta anser att Just den rastgården är deras rastgård & dom bestämmer Där!

Är jag & släpper mina 3 i en rastgård, vilket händer sällan men det händer iallafall & jag ser att det kommer

hundägare dit & stannar till utanför, ja då kopplar jag mina 3 & ger företräde till nästa efter mig. 
Bara för att jag var där Först betyder det inte att jag ska ockupera den för andra.


Som ni kan se så genomsyrar detta inlägg irritation, och med all rätt också tycker jag.
Med all min Respekt för äldre människor - men nog f--n borde dom visa yngre generationer mer respekt också!


Jag har Faktiskt, ärligt talat inte träffat på några i min ålder eller yngre människor som beter sig så här vid rastgårdarna.

Det är de äldre damernas fullständiga rättighet att ockupera allt i deras närområde.

Undrar om det står något om det i pensionsbrevet dom får när dom går i pension?


Här är kommunens avgångsvederlag till dig Gretha - Du & köttbullen är Malmös rastgårdshärskare".....


Eller nått!............Ska bli spännande att se vad som står i mitt brev när den dagen kommer!



Tack för ordet!


Anki & Schäferligan. <3





   




 



 
 
Ingen bild

Maria Sjöström

24 november 2012 18:50

Visste inte att man kunde boka rastgårdar... men jag bor ju å andra sidan mer eller mindre i skogen och har väl kanske på så vis en egen rastgård förstås =)
x

Anki

24 november 2012 20:21

Ja, herregud alltså. Det visste inte jag heller att man kunde. :)
Skogen e den bästa rastgården, saknar den & Härliga Härjedalen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards