Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Onsdag...

Av Anki - 28 november 2012 23:21

Och inte har jag hunnit med något, tänkte jag skriva. Men det har jag ju när jag tänker efter lite.
Vaknade åter igen med en sju j-vla värk, är så sönder av all värk inombords känns det som.


Jag har idag hunnit med en del kring sonen, en massa telefonsamtal till sjukhus, kirurgkliniken, journaler som ska skickas & en del annat. Huvet är fullt av allt kring detta nu.... Finns det en Gud där uppe så Gör han frisk Nu.


Please, jag ber. Vill inte att han ska ha allt det här onda, om jag kunde så hade jag tagit hans smärta också.

För egen del är det sjukgymnastik - Massör & kiropraktor som gäller, flera ggr i veckan.

Kommer ryggen att bli bra igen? Kommer allt att bli som förr igen?


Återigen bränner tårarna bakom ögonlocken, finns det inget slut på tårar? Mina borde vara slut vid detta laget....

Nåväl.... Till lite roligare saker som förgyllde denna Onsdag.


Lite senare idag tog jag, Gabriell & Sandra en Roadtrip till Trelleborg & Amirace - Hundartiklar.

Det fick mig på andra tankar & gjorde mig glad, tack fina ni för denna tur, den gör vi om.....

Liten fick följa med & han gjorde succé, väldigt vacker schäfer, bra benstomme, fina rörelser, bra kroppstyp, underbart lynne m,m var bedömningen utav 2 domare som var där...Wao...Tack. <3
Schäfrar är inte min ras sa Britt - men den här gillade jag, jäkligt vacker schäfervalp, mycket snygg, han är perfekt...


Om jag blev glad? Höll på att spricka av stolthet....Så Sjukt stolt över dessa 3 fyrbeningar här hemma.

Men, det finns ett MEN......

Om kritiken på det exteriöra var Lysande så var ju inte lydnadsbiten lika så klockren...
Den lilla J-veln höll bokstavligt talat på att riva & röja sönder butiken, provade ha han i famnen - där snurrade han 370 graders vinklar samtidigt som han försökte hoppa - skutta - bita - riva sig lös ur famnen...
Ner, ner,ner  NU var hans motto. Inte vara fast i koppel, inte sitta snällt i famnen utan undersöka butiken illa kvickt också.....
Att få han vara snäll & exemplarisk är som att knäcka Da Vinci Koden.....Just det - Omöjligt.

Så en av dessa eleganta snälla herrar var lydnadsdomare....*Harklar* mig lite här....
Innan vi ska bli dömda av honom så har vi bytt både utseénde & identitet. Han lär minnas oss i decenier frammåt.

Vi nollade duktigt på den här fronten. ;-)


Detta fick mig iallafall på bättre humör & andra tankar. :)

Förutom barnen som är mina diamanter i livet - så är hundarna guldet....
Tack vare mina barn & hundar orkar jag kämpa lite till, och lite till efter det också.....


Beck fick sitt täcke idag - Tack Underbara Amirace för detta fantastiska täcke, det passade Exakt på honom.

Även om det är Grandis stl på det. ;-)
Och min snygga kille Beck blev Ännu snyggare i detta!


 


Hansbo - Varmfodrat, vind & vattentätt....
Supertäcke med andra ord. <3


Se det fina i vardagen, ta tillvara de små ljusglimtarna, det är dom som tar oss frammåt.


Med all min Kärlek till er alla. <3

 
 
Lena

Lena

2 december 2012 18:36

Tack för titten inne hos mej & våra frallisar (& vår änglafrallis♥)
Ja vad vore livet utan hundar? ;)
Har vänner som föder upp Shäfer till Polis/skydd m.m en aldelens underbar ras♥ det åxå ;) ska jag kanske tillägga, var ras har sin charm♥
Har lagt din blogg på min favoritlista :))

Kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards