Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Söndag.

Av Anki - 6 januari 2013 21:52

Och The End på denna veckan, som har gått allt för fort.
Igår åkte Patrik & Therese hem till Sveg igen, så trist. Ville verkligen ha dom kvar här. <3

Jag & Mathias hade en myskväll här hemma, idag tog vi en välförtjänt sovmorgon & så skönt det var.

Efter frukost & lite slappa i soffan så stack vi iväg med alla 3 hundarna till Katrinetorp för lite spår & lydnadsträning.


Inte så värst lyckat, det han bli kolsvart ute innan vi var framme. Skumt snabbt blev det helsvart ute.

Hmm, ja men nu var vi på plats & då ska ju tiden utnyttjas också.


Jo`La ville helst bara bita & kampa, bita & kampa.

Fot & Linförighet var hon inte alls intresserad av.


Sandra testade henne också, men hon släppte inte fokus på mig, skulle hela tiden titta efter mig istället för att lära sig kommandon.


Lilla hjärtat. :)

Morris la jag ett kort spår till. Det gick Nja Ganska Ok, han ska ju göra allt i en sån jäkla speedad fart.

Men han hittade alla korvbitar Utom en till sist, så jag var nöjd.
Han är ju helt grön på detta så det ska nog bli bra till sist med lite tid & tålamod.


Beck är halt igen, den j----vla höften igen. Så han fick bara lunka omkring & lukta, kissa revir & motionera i den takt han kunde. Blir så ledsen när jag ser detta, det påminner mig om att han inte är ok & det får Ångesten i mig att krypa upp...
Hur länge till håller han? :-(


Så nu är vi bara här hemma & tar det lugnt, en riktigt mysig lugn slapp Söndag.  <3


Blev dåligt med bilder idag från träningen.
Ska försöka vara aktiv med kameran imorgon, då ska vi ut igen. ;-)


Lägger in lite bilder hemifrån istället.



 


Beck slappar efter massage & stretching & en smärtstillande tablett.
Älskade vännen min. <3



 


Liten myser med matte i fåtöljen.
Lilla hjärtat. <3



Det var allt från oss denna Söndagkväll.



Much Love

Anki.


<3



 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

7 januari 2013 20:11

Kul att ni hittade till mej.
Är det ok om jag länkar så jag enkelt hittar tillbaka till er?

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Anki

7 januari 2013 20:19

Hej! Kul att du kikade in, ja länka gärna.
Jag lägger till er med av samma anledning, så jag hittar tillbaka. :)

Önskar er en trevlig Måndag kväll. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards