Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Små ljusglimtar.

Av Anki - 7 januari 2013 20:23

Oj, vad en hundpromenad kan rädda ens dag. Bevittnade 2 damer & deras små pudlar? Mixpudelblandning?

Ja, det finns ju scener som man roas utav. Det gäller att vara lättroad & observant när man kvällsvandrar med hundarna....Hehe. :)


En sak som definitivt är värt att vara uppmärksam på är när hundägare och deras hundar möts. Helst ska båda ägarna vara av de senare årgångarna. Hundras spelar mindre roll för humorfaktorn, men är det en nyfriserad pistagegrön lurvig liten pudel så höjer det såklart ribban en aning!

När de två hundarna och deras ägare möts händer det att de båda parterna vill hälsa.
De äldre ägarna står på ca en meters avstånd och säger nån artig hälsningfras.
Hundarna, de kör upp plytet i varandrars arselen med detsamma.


Detta, vill såklart de lite pryda ägarna inte låtsas om utan rycker lite diskret i kopplet. Men vovvarna, de ger sig inte.
De gör allt för att få in nosen i den andres skrev och verkar det bra nog så börjas det genast juckas.
Nu kan man tydligt se att de båda ägarna blir störda av sin hunds obscena beetende.
Är det bara den ena hunden som är ”aktiv” så blir det ju extra pinsamt för dens ägare.

Nu rycks det lite mer i kopplet och eftersom hundarnas umgänge är ett faktum så yttras ofta en kommentar, följt av ett nervöst skratt. Nu påbörjas det verkliga arbetet med att sära på det älskande paret, eller, förövaren och offret.


Detta kan, om du har tur som vitttne till händelsen, sluta med att det blir ett sjuhelvetes trassel av kopplen.

Så, dagens tips: Var uppmärksam på hundmöten. De kan ge dig just vad du behöver efter en lång dag i den vardagliga tristessen!

Och det är inte hundarna som ger er en gratisföreställnig - Det är människorna...
Hundarna är bara naturliga...

Lite reflektioner från mig & mina hundars promenad... :0)


Lillen, ja han roar sig själv här hemma.
Tyckte benet var passande till hans glupska stoOora k-ft. ;-)


Liten - Glupsk - Bitglad & Alldeles Underbar. <3



 



Hur smakar denna?


 


Mmmmm, Gott!


 


Mys framför tvn med lillhusse är inte att förakta.

Faktiskt helt Underbart tycker Morris & lillhusse håller med. ;-)



Much Love

Anki.


<3

 
 
Anna @ Rocktassar

Anna @ Rocktassar

8 januari 2013 10:03

Hej, tack för ditt besök! Du får absolut länka, bara kul :)

Vilken superfin schäfer du har! :)

http://www.rocktassar.se

Anki

8 januari 2013 20:01

Tack, då gör jag det. :)

Ha en bra Tisdagkväll.

Kram Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards