Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Hundträning på Burlövs.

Av Anki - 8 januari 2013 20:05

Efter en liten slapp förmiddag & hundpromenad så packade vi in oss i Gabrielle´s bil.
Jo`La & Beck fick stanna hemma, Morris fick egen tid idag.


Gabrielle hjälpte mig med att lägga ett litet spår till Morris & så la vi rutan.

SÅÅÅÅ Duktig han är med nosen, han var som en myrslok i marken.


Underbara lilla Morris, så liten & så duktig. Detta ska bli så skoj att vidarutveckla.

Tack Finaste Gabrielle för hjälp, tips & support.


Sen agerade jag fotograf till Sandra & Gabrielle när dom tränade lydnad med sina.
Vid detta laget hade Morris Djup Sovkoma i bilen, så mycket att ta in i denna lilla schäferhjärna.

Han drömde säkerligen om kycklingköttbullar. :-)


Tyvärr hade vi inte vädret med oss på vår sida, det var duktigt med dimma & dis ute, duggen hängde i luften.
Så bilderna blev därefter, sen har jag inte den skarpaste kameran heller så det har kanske med det att göra också. *Ler*


Medans vi tränar lydnad så kommer Malmö Polisens hundenhet dit & tränar skydd.

Det var skoj att få vara med & se på. Lite skarpare bett där än hos Morris - Ännu iallafall.


Dagen var lyckad & det var riktigt trevligt, detta gör vi om tjejer. :-)


Nu blir det lite mer slappa i soffan & en tidig kväll, Ska ladda för domare & skrivare kurs ute på Karlshamns brukshundklubb imorgon.
Ska gå igenom lite Rallylydnad nu så jag är uppdaterad när jag kommer dit.


Avslutar med lite bilder.





 

Kontakt. :)




 

Gabrielle & Cajsa i fotgående.





  

Gabrielle & Cajsa i Frammåtsändande.





 

Med sikte på Tian - Öhh menar bollen. :)





 

Cajsa väntar på belöningen.





 

Läggandet.





 

Mala på platsliggningen.




 

Cajsa på platsliggningen.




 

Paus i träningen. 





 

Liten Morris, klockren på inkallningen. <3




 

Vilket steg han har, syns inte så bra här. Men han är klockren i steget. <3




 

Mattes Älskade hjärta. <3




 

Missar inte en hand - Det kan ju finnas godis där. :)




 

Cajsa, din matte ropade på dig! ;-)




 

Liten söt Linslus. Fina Morris. <3




 

Uppvärmning innan han skickar hunden. 




 

Gillar inte hundens fokus här. Han har sikte på Mig innan han släpps...
*Gulp*




 

Hälsar på figuranten. 




 

Går ett varv runt figuranten. 




 

"STANNA, det är polisen, annars släpper jag hunden"
Oj, som jag skvatt till.....
Sen drog hunden iväg, tyvärr blev det inga bra bilder på bitandet.


Men en skoj tränings stund hade vi.
Och liten var heeeelt slut när han kom hem, sof en timme i soffan med matte. <3
Ja, de 2 stora trängdes också & var med.


Om jag sov? Nja, det var Fööööör trångt i 3 sits soffan. ;-)




Much Love

Anki.

<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards