Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Det destruktiva tuggandet.

Av Anki - 21 januari 2013 21:48

Ja, det går ju inte att undgå en massa tuggande med en valp i huset..... Och en Ung tik.....*Suck*

Vem av dom som är värst? Önskar jag kunde svara valpen här, men tyvärr det är Jo`La.


Så här hemma finns ett stort urval utav leksaker, tuggleksaker & diverse annat som hundarna kan kasta loss med.

Skor, tofflor m,m ställs undan, ideligen. Här är det mest Morris som antastar skor.
Jo`la tar allt det andra i hemmet.

Tuggande på allehanda saker är ju vanligt hos valpar & unga hundar, främst då vid tandömsningen.

Och där är Morris nu, han är ca 5 månader & det är nu valptänderna ska bytas ut mot de permanenta tänderna.


Om Jo`La byter tänder nu tror jag inte, men hon konkurerar ju med lillen. *Ler*

Här kommer kongen väl till pass, då får hon försöka få ut godbitarna ur den & är därmed sysselsatt ett tag.


Annars är vi igång med att besöka ställen som hundarna i vanliga fall inte besöker och/eller inte gillar.

Veterinären, nya vägar, nya ställen, nya underlag m,m.

Allt för att rusta dom för allt tänkbart de ska kunna hantera/vistas på.

Veterinären är ju ett sånt ställe som förknippas med obehag, så här bygger jag upp positiva förväntningar bara med att vara där inne, berömma & ge godis & sen ut igen.


Så bara att göra lite ovardagliga saker på vardagen förebygger jag framtida problem.

Gratis utan en massa extra tid & så har vi skoj under tiden.


Imorgon är det uteaktivitet Igen är det tänkt, i all nysnö som kommit ikväll.

Hundarna är ju lyckliga över allt det nya vita guldet som kommit, för min del så räcker det med snö nu här nere i söder.


Nu har jag inget mer att svamla om, kommer med mer uppdateringar imorgon hade jag tänkt mig. :-)


På Återseénde alla fina läsare.



Much Love

Anki & Schäferligan.


<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards