Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Pinsamma situationer.

Av Anki - 25 januari 2013 11:34

Hur kommer det sig att man allt för ofta råkar hamna i pinsamma situationer??

Jag menar, vi styr ju själv det mesta av våra handlingar & är herre/kvinna över de handlingar vi utför?


Men så uppstår det ju situationer som man inte riktigt är Kvinna över.

Där är jag då.....Ofta också ska tilläggas.

Eller det jag ska ta upp nu är väl mer en Tillfällig Händelse istället för en situation.....


I somras satte jag mig ned & skrev ett Cv, ett Norskt sådant. Min gamle Chef (Norsk) frågar om jag behöver hjälp, jag svarar att jag ska prova själv först. Sagt & gjort, jag satte mig ner & plitade ner ett Norskt Cv.

Gick Kanonbra. Riktigt stolt var jag när det var klart.

Jag kommer ursprungligen från Lillhärdal i Härjedalen, där har vi mycket norska i vår dialekt/språk.

Norska gener i mig också, så det var ju mycket som jag kunde.


Men, det var ett ord jag inte kunde komma på vad det heter på Norska. Nämnligen Pyssla.

Eftersom jag pysslar mycket på fritiden & ens fritidsintressen speglar en del av din personlighet så ville jag ha med det här, här i brevet.

Då kom jag att tänka på farmor, som ofta höll på med allehanda ting & hon sa alltid att hon småpula litt....


Så där kom det ordet. Trodde Jag!


Plitade ner lite om mig & la till

"På fritiden älskar jag att Pule" 

Fortsatte därefter med fler rader med bland annat att jag hade lång erfarenhet & mycket goda referenser...


Skitbra! La till en bild på mig & mailade flera, närmare (12) st företag.

Skickade en kopia till gammel chefen & skrev stolt, detta blev ju bra. ;-)


Fick "ASGARV" tillbaka i ett svarsmail med orden....Söta rara Anki, man kan INTE skrive Pule till norskar....


?!


Varpå han sen ringde upp, skrattade som attan & sa Vet du vad det betyder?

- Jaaa, Pyssla.


- Nej Nej Nej, det betyder pippa.




WHAT?????

 

 


Där ser man! Nästa gång tar jag hjälp....


Nu till nästa poäng i denna härva. Min forne (Kvinnliga) chef i Norge har slutat & jag har fått en ny (Manlig)

Han heter Snorre....


Här bröt jag ihop av att asgarv, det händer bara INTE.....Men Jodå, visst gör det det.


Kan ni se komiken i detta med tanke på mitt Cv & så ringer jag dit & frågar efter Snorre???


Skjut mig alltiså vad pinsamt detta blev..... *Skrattar*


Så till viss del kan du styra & råda över dina situationer, men dock inte alla. :-)




Ha en bra Fredag Kära Läsare. ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards