Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Händelse rik Torsdag.

Av Anki - 31 januari 2013 21:09

Startade dagen med att kliva ur sängen likt en Zoombie.. Usch va trött jag var, ändå var klockan 9 på morgonen (förmiddagen).
Tog ett tag innan man vaknade till liv, fanns inte en endaste liten kaffebönasmula hos dottern.

Det går liksom inte att börja en dag Utan den gyllene koppen Kaffe. 


Efter hundarnas frukost, morgonrundan & en dusch var jag redo att hoppa på tåget till Karlskrona, skulle vittna i rätten idag.

Var framme i Karlskrona ca 1 timme innan jag skulle in, min fina vän Magnus mötte mig på stationen och vi tog en runda i parken inne i stan med hundarna innan jag skulle in & vittna.

Fick lite Historia om Karlskrona samtidigt som jag fick en trevlig runda.


Väl på plats i Tingshuset så blev jag nervös, riktigt nervös med tanke på "samtalen" jag fått ang vittnesmålet idag.

Men Magnus var med hela tiden, följde med in i salen också som stöd. 

Kändes tryggt att han var med, samt 2 andra vakter satt med där inne.

Allt flöt på bra, det var snabbt över & jag kunde lämna salen, vilket var skönt för den åtalades blickar var obehagliga.

Usch! Senare fick Magnus att veta av de 2 andra vakterna utanför att de andra vakterna inne i salen satt med för domaren hade åberopat på det eftersom den åtalade var känd för att vara "En stökig jäkel".
Tur jag inte hörde det innan, då hade jag nog inte vågat gått in. :-/


Eteråt körde vi ut utanför stan, till ett stort fält & skog för att släppa hundarna (Hade Jo´la) med idag.

Åhhhh vilken underbar plats, stora fina fält & riktigt mysig trollskog. 
Magnus sa ju var vi var, men jag minns inte vad det hette, tillhörde militären iallafall.

Vi gick ca 5 km runt om där, Jo´la & Enzo sprang & lekte & kom mycket bra överens.


Innan vi hade gått rundan klart så var det en jäkla massa militärer som hade skjutövning, vilket vi inte visste om när vi åkte dit ut.

Oj Jädrar i backen va det small, här snackar vi skott träning på HÖG nivå, 20 talet skarpladdade skott fyrades av samtidigt Nästan bredvid oss där vi gick, vi kom på vägen & dom var på plätten nedanför oss.


Jo`la reagerade med ilska, skällde som en besatt & hela raggen uppe, Enzo var lugnet själv, till sist taggade Jo`la ner också & ingen av hundarna reagerade. Härligt!


Så var denna super roliga händelserika & mycket trevliga dag över & det var dags att åka hem till dottern igen.

Men vi bestämde att snart ses igen & hitta på något roligt med hundarna. Jag hoppas på nästa vecka redan. :-)


Väl på plats i Karlshamn, han jag bara hem & svira om & värma mig lite.

Sen var det dags att sticka iväg på Torget här & på stadsvandring med valpkursen från Karlshamns Brukshundklubb, jag är med som hjälpinstruktör på Anders & Carinas kurser.

Så Jäkla Nice, så nu blev det 1½ timmes promenad igen + aktivering & lite smått & gott trevligt med dom.


Nu sitter jag rätt trött & sliten hemma hos Nathalie, väntar på en stor smaskigt god Gyros Pizza, den får

avrunda dagen idag. ;-)


Tack Magnus för att du gjorde min dag. Jätte trevligt!



Much Love

Anki & Schäferligan.


♥ ♥ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards