Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Bildäcksträning.

Av Anki - 2 november 2011 20:54

Idag selade jag på Beck för att öva inför vinterns pulkåkning efter hund.

Satte på den nya dragselen & kopplade på ett bildäck som släp, just för att öva att ha lite tyngd samt något efter sig.


Bck var som bekant Jäkligt skeptisk till att dra något efter sig, och När skiten följde efter han så var det inte alls lika skoj längre. Han snappade snabbt upp att om han stod still så låg det där på släp still också.


Så vad gör Beck?


Helt rätt, han står Still!

Så med den framfarten lär vi få invänta nästa istid innan vi lämnar gården.


Gjorde samma procedur med Cross.


Och här var det helt annorlunda vill jag lova.


Det var som att åka Roller Coaster Tycoon i X3000 fart!


Hujeda mig vad det gick undan, får nog tänka över en pulka med fyrpunktsbälte & förstärkt ram runt om...


Så jag har en del att se "Över" innan vintern.
Mathias är mycket förväntansfull att få åka efter hundarna...


När jag lite senare stod & höll på med middagen så hörde jag Beck väsnas med mina skor i hallen.

Vänder mig om & vad ser jag?




Beck med begränsad framkomlighet!  :)


Ljuvliga hundar, var bara tvungen att ta ett kort! 


När jag ändå är på G med bilder så, kommer här 2 till. :)


Chessi Älskar sin lilla pläd.




Och en nytagen bild på Cross. :)



Vår vackra nykomling. <3


Men vill säga att det söta skenet bedrar, denna killen innehar en fruktansvärd vakt.


Han vaktar oss, huset & bilen med varje fiber i sin kropp!

Så Ingen hund jag rekomenderar att bli osams med.


Mattes lilla älskade hjärta. <3


Ursäkta den dåliga bildkvalitén, bilderna är tagna med min mobil i väntan på en kamera.


På Min önskelista i Jul står det...


1. Kamera

2. Kamera

3. Kamera

4. Kamera objektiv, gärna 2 olika.

5. Kamera

6. Kamera objektiv.

7. Kamera...


Ja, det var nog allt på min lista iår...


.....  Kamera ........



Much Love

Anki

 
 
Ingen bild

Kicki

3 november 2011 06:58

Hej Anki!
Innan du "kör" bildäck efter Beck så ta bara en liten granruska och öka med större. Sen kan du byta till något tyngre som släpar efter när han vant sig vid att något släpar efter. Det brukar inte ta så lång tid innan de vänjer sig. Vi hade en liten vagn. Om bildäck funkar har jag ingen erfarenhet av men det kanske det gör om underlaget är slätt.
Vilken söt bild på Beck med gummistöveln!
Lycka till med träningen!
Kram
Kicki

Anki

3 november 2011 11:21

Hej Kicki, jag har kört det efter han, även burkar så han kan vänja sig med skramlet. :)

Det funkar, men nu var det ju något "större & "nytt" som var efter. :)
Beck e skeptisk till allt nytt....Hehehe.
Vå får nog backa lite i träningen till granris igen. :)
Vagn brukar funka jättebra,men sån hade jag inte nu. :)

Beck e så söt & go, stövelbilden var klockren på han. Haha...

Ha det så bra min fina vän.
Kramar Anki

 
Kerstin

Kerstin

3 november 2011 09:54

Hahaha vilken härlig bild på din stövelsugne kille...
Jag ska köra in Ramos till vintern och det ska bli kul, kanske kan få lite tips av dig då!!!!
Ha det så gott// kram

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

Anki

3 november 2011 11:18

Ja han är skön den killen. Beck är vår humorpojke i familjen. :)
Självklart kan du få lite tips av mig, men jag tror du kan detta lika bra som mig. :)

Ha det så bra så ses vi snart. :)

Kramar Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards