Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Till min bror, Micke.

Av Anki - 13 november 2011 00:29

Nedför kinderna kommer tårarna alltid att rinna

Ur mina tankar kommer du aldrig att försvinna


Den dagen mina tårar kommer att torka

Kommer jag inte vidare i livet orka 


I flera år höll jag på att stötta dig

I flera år stötta du mig

Men en dag hade du försvunnit från mig


Det gick snabbt, hann ej säga farväl

Jag undrade om du hade varit med i något gräl 


För man blir ju inte bara av med sitt liv

Men du tog ett sånt stort kliv


Du hade det jobbigt i flera år

Jag vet att din själ var fullt av sår 


Du vilar nu långt däruppe i det blå

Jag ville ej du ett sånt här slut skulle få


Djupt i mitt hjärta kommer minnena alltid finnas kvar

Från den tiden du var så underbar 


En älskad bror, jag älskar dig så

Livet har passerat, en vän som dig kan man aldrig mer få


Nu flyger änglar runt din kropp jämt

Att vi förlorade dig är det värsta som har hänt 


Alla våra minnen passerar nu förbi

Sörjandes vid din grav kommer jag förbli


Åker överallt till alla platser du vart

Från ögonen rinner det tårar och allt blir svart 


Det är så svårt att förstå att du ej finns

Ända tills döden i mitt hjärta jag dig minns


Alla våra år nu är ett minne blott

Du ska veta jag aldrig så här dåligt mått 


I en ring dansar älvorna i skogens glänta

Vill träffa dig, orkar knappt vänta


Och i paradiset flyger änglarna vid din sida

Jag ber varje dag, att du aldrig mer ska lida 


Du är en fin person som ej förtjänade detta slut

Alla växter har vissnat och dött ut


Det är så tomt och allt känns så grått


Tackar, för den bästa vän jag någonsin ha fått


Älskade Micke, saknaden gör så ont, så ont.Vill inte förstå, kan inte förstå....


Saknar dig så djävulskt mycket.

Saknar din röst, våra samtal, din humor & ditt skratt.


Du stod mig så nära!


Saknar dig så oändligt mycket.


Jag älskar dig så Micke.


Din syster Anki. 







   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards