Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Idespruta

Av Anki - 15 november 2011 23:39

Ja, som en sån känner jag mig nu.


Plockade & gjorde iordning övervåningen idag.

Inspirationen flödade om vad jag kan göra där, inte blev det mindre ideér av att kolla på Äntligen hemma.


Var in en sväng på Bygg Maxi & tittade på färg, golv & tapeter också.

Jag har redan handlat hem färg, panel & lister till hallen, sen kommer köket.

Men redan NU kommer jag att påbörja projekt Ovanvåning....


Jag har måttat & kollat där vid snetaket i första rummet på ovanvåningen, där kommer jag att ha

en egen snickrad bänk med förvaring inunder, symaskinen ska dammas av & ett snyggt draperi ska sys.


JAG ÄLSKAR ATT SKAPA! 


Visst är jag mör i armar av att spika upp gipsskivor & allt spacklande & slipande.

Men det är det färdiga resultatet som driver mig.


Allt kan jag inte göra på en gång, givetvis får det tas i omgångar & rum för rum.


Sen fick jag ett blogginlägg om jag ville lägga upp bilder på ett företags hemsida om mitt renoveringsarbete.

Ska maila & kolla vad det är först innan jag avslöjar från vilken det är & om jag låter dom följa mitt arbete.


Men visst är det lockande, Yes - det är det. :-)


Efter middagen tog jag en röjningspaus & ringde skatteverket - bolagsverket & till fina fina Eva i Mora & hennes man Sören. Frågade Sören om lite råd & som alltid får man proffesionell hjälp av han.

Så "Eget företagande" är nu Flera steg närmare en del av min framtidsdröm. ♥ ♥ ♥


Tack snälla fina underbara Eva & Sören för det. ♥


Så med allt jag var igång med idag så har jag Inte tränat hundarna, det blev bara 2 långa promenader.

Inte illa det heller.


Nu ligger alla 3 & sover så nöjt!

Jag ska ta efter dom nu & krypa ner under täcket & finslipa på lite ideér... :-)

Med både hemmet & min lilla lilla firma. 



Much Love till er alla därute, var ni än befinner er!  ♥




 
 
Ingen bild

Vendela

16 november 2011 10:11

Hejsan,
vad roligt att du startat Projekt Ovanvåning. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling som pågår just nu.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Anki

16 november 2011 13:02

Hej Vendela!

Har mailat dig nu. :0)

Mvh
Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards