Estricto´s Hundliv

Alla inlägg under januari 2013

Av Anki - 31 januari 2013 21:09

Startade dagen med att kliva ur sängen likt en Zoombie.. Usch va trött jag var, ändå var klockan 9 på morgonen (förmiddagen).
Tog ett tag innan man vaknade till liv, fanns inte en endaste liten kaffebönasmula hos dottern.

Det går liksom inte att börja en dag Utan den gyllene koppen Kaffe. 


Efter hundarnas frukost, morgonrundan & en dusch var jag redo att hoppa på tåget till Karlskrona, skulle vittna i rätten idag.

Var framme i Karlskrona ca 1 timme innan jag skulle in, min fina vän Magnus mötte mig på stationen och vi tog en runda i parken inne i stan med hundarna innan jag skulle in & vittna.

Fick lite Historia om Karlskrona samtidigt som jag fick en trevlig runda.


Väl på plats i Tingshuset så blev jag nervös, riktigt nervös med tanke på "samtalen" jag fått ang vittnesmålet idag.

Men Magnus var med hela tiden, följde med in i salen också som stöd. 

Kändes tryggt att han var med, samt 2 andra vakter satt med där inne.

Allt flöt på bra, det var snabbt över & jag kunde lämna salen, vilket var skönt för den åtalades blickar var obehagliga.

Usch! Senare fick Magnus att veta av de 2 andra vakterna utanför att de andra vakterna inne i salen satt med för domaren hade åberopat på det eftersom den åtalade var känd för att vara "En stökig jäkel".
Tur jag inte hörde det innan, då hade jag nog inte vågat gått in. :-/


Eteråt körde vi ut utanför stan, till ett stort fält & skog för att släppa hundarna (Hade Jo´la) med idag.

Åhhhh vilken underbar plats, stora fina fält & riktigt mysig trollskog. 
Magnus sa ju var vi var, men jag minns inte vad det hette, tillhörde militären iallafall.

Vi gick ca 5 km runt om där, Jo´la & Enzo sprang & lekte & kom mycket bra överens.


Innan vi hade gått rundan klart så var det en jäkla massa militärer som hade skjutövning, vilket vi inte visste om när vi åkte dit ut.

Oj Jädrar i backen va det small, här snackar vi skott träning på HÖG nivå, 20 talet skarpladdade skott fyrades av samtidigt Nästan bredvid oss där vi gick, vi kom på vägen & dom var på plätten nedanför oss.


Jo`la reagerade med ilska, skällde som en besatt & hela raggen uppe, Enzo var lugnet själv, till sist taggade Jo`la ner också & ingen av hundarna reagerade. Härligt!


Så var denna super roliga händelserika & mycket trevliga dag över & det var dags att åka hem till dottern igen.

Men vi bestämde att snart ses igen & hitta på något roligt med hundarna. Jag hoppas på nästa vecka redan. :-)


Väl på plats i Karlshamn, han jag bara hem & svira om & värma mig lite.

Sen var det dags att sticka iväg på Torget här & på stadsvandring med valpkursen från Karlshamns Brukshundklubb, jag är med som hjälpinstruktör på Anders & Carinas kurser.

Så Jäkla Nice, så nu blev det 1½ timmes promenad igen + aktivering & lite smått & gott trevligt med dom.


Nu sitter jag rätt trött & sliten hemma hos Nathalie, väntar på en stor smaskigt god Gyros Pizza, den får

avrunda dagen idag. ;-)


Tack Magnus för att du gjorde min dag. Jätte trevligt!



Much Love

Anki & Schäferligan.


♥ ♥ 

Av Anki - 28 januari 2013 11:40

Måste införskaffa en kalender var min första tanke imorse.

Men så kom jag ju på, jag fick ju en i julklapp av Linda & Jeff. 



 


Bra minne, men kort. Nu ska jag bara fylla denna med innehåll också.
Och inte vilket innehåll som helst utan allt det som står på vårens Agenda.


MH utbildning, vidareutbildning av den jag redan har.

Instruktörsutbildningar, jag läser till Allmänlydnadsinstruktör i Steg 1.

Rallylydnadsutbildningar.

Utställningar.

Röntgen, Jo`La.

MH & MT, Jo`La.

3 Pedagogiska föreläsningar utav "Hunden i Fokus".

Spårgrupper.

Aktivitetsgrupper.



Den första är:

*  Hunden i dagens samhälle.
Vad kräver vi av den moderna hunden?
Hur utbildar vi vallhunden som ska bo i stan?
Vilken roll har hundorganisationerna i denna utveckling?


Den andra är:

*  Varför rashundar? Varför blandraser?

Vilka är friskast? sundast? mest arbetsvilliga?


Den tredje & sista är:

*  Nya hundsporter och aktiviteter.

Vårdhundar, rallylydnad och freestyle är några exempel
på hur vi aktiverar den moderna hunden. Hur påverkar
det hundorganisationernas verksamhet och vilken sorts
hundar lämpar sig bäst för de olika aktiviteterna?


Underbart! Ser fram emot allt detta roliga som kommer.

Älskar att utvecklas. :0)



Kramisar

Anki & Schäferligan.


♥ ♥ 



Av Anki - 27 januari 2013 00:06

Sorterad efter storleksordning. :-)



 


3 underbara Älskade Schäfrar. 

Av Anki - 26 januari 2013 17:44

Idag trotsade vi kylan & åkte till Käglinge Rekretationsområde Igen.
Beck stannade hemma med Nathalie & Andreas & de andra, då han knappt kan gå i denna hemska kyla, hoppas verkligen denna fruktansvärda kyla släpper snart så även min älskade stora kille kan vara med på lite aktiviteter.


- 4 visade termometern idag & jag Lovar er, det Kändes som - 44. Shit va bitande kallt det är ute.

Men ändå så skönt att komma ut, lek & aktivitet är ett måste för att jag överhuvudtaget ska kunna vistas inomhus med

dessa älskade hundar. 


Idag hade vi sällskap utav 2 st Border Collies också, dom kom & frågade om det var ok om dom släppte in sina 2 tillsammans med mina. Absolut, alltid skoj med lek & bus med andra, i måttlig mängd då såklart.


Morris höll ställningarna, ja attans att han gjorde.

Han hängde på hela tiden, mycket spring i den lilla kroppen.


Härig lyckorus känsla genomsyrar kroppen när jag ser mina älskade hundar springa & leka fritt.

Fria Lyckliga Hundar. Exakt som det ska vara. <3


 



 



 



 



 



 



 



 



 



  



   




 



Lite utav dagens bildskörd.


Nu ska vi bädda ner oss i soffan & ha Lördagsmys.

Jag, sonen & alla hundarna. :-)




Kram till er alla.

<3

Av Anki - 25 januari 2013 11:34

Hur kommer det sig att man allt för ofta råkar hamna i pinsamma situationer??

Jag menar, vi styr ju själv det mesta av våra handlingar & är herre/kvinna över de handlingar vi utför?


Men så uppstår det ju situationer som man inte riktigt är Kvinna över.

Där är jag då.....Ofta också ska tilläggas.

Eller det jag ska ta upp nu är väl mer en Tillfällig Händelse istället för en situation.....


I somras satte jag mig ned & skrev ett Cv, ett Norskt sådant. Min gamle Chef (Norsk) frågar om jag behöver hjälp, jag svarar att jag ska prova själv först. Sagt & gjort, jag satte mig ner & plitade ner ett Norskt Cv.

Gick Kanonbra. Riktigt stolt var jag när det var klart.

Jag kommer ursprungligen från Lillhärdal i Härjedalen, där har vi mycket norska i vår dialekt/språk.

Norska gener i mig också, så det var ju mycket som jag kunde.


Men, det var ett ord jag inte kunde komma på vad det heter på Norska. Nämnligen Pyssla.

Eftersom jag pysslar mycket på fritiden & ens fritidsintressen speglar en del av din personlighet så ville jag ha med det här, här i brevet.

Då kom jag att tänka på farmor, som ofta höll på med allehanda ting & hon sa alltid att hon småpula litt....


Så där kom det ordet. Trodde Jag!


Plitade ner lite om mig & la till

"På fritiden älskar jag att Pule" 

Fortsatte därefter med fler rader med bland annat att jag hade lång erfarenhet & mycket goda referenser...


Skitbra! La till en bild på mig & mailade flera, närmare (12) st företag.

Skickade en kopia till gammel chefen & skrev stolt, detta blev ju bra. ;-)


Fick "ASGARV" tillbaka i ett svarsmail med orden....Söta rara Anki, man kan INTE skrive Pule till norskar....


?!


Varpå han sen ringde upp, skrattade som attan & sa Vet du vad det betyder?

- Jaaa, Pyssla.


- Nej Nej Nej, det betyder pippa.




WHAT?????

 

 


Där ser man! Nästa gång tar jag hjälp....


Nu till nästa poäng i denna härva. Min forne (Kvinnliga) chef i Norge har slutat & jag har fått en ny (Manlig)

Han heter Snorre....


Här bröt jag ihop av att asgarv, det händer bara INTE.....Men Jodå, visst gör det det.


Kan ni se komiken i detta med tanke på mitt Cv & så ringer jag dit & frågar efter Snorre???


Skjut mig alltiså vad pinsamt detta blev..... *Skrattar*


Så till viss del kan du styra & råda över dina situationer, men dock inte alla. :-)




Ha en bra Fredag Kära Läsare. ;-)

Av Anki - 23 januari 2013 21:39










Oj! Vad mycket fint det finns att beställa hos denna suveräna tjej.
Bilderna är lånade från hennes hemsida, textildesign.


Där inne finns mer bilder att titta på.


Länk finns efter alla bilderna i detta blogginlägg. :-)


Rekomenderas Varmt att ni tar er en titt där inne. 






 



 





 




   



 



 







   



 



 




 







 




 




 




   



                            www.textildesign.dinstudio.se




Klicka in er här på den här länken, så hittar ni mer fint att beställa.
Lämna gärna egna förslga på färgkombinationer etc på det ni vill ha.


Starka Rejäla selar som tål Drag, inget som går sönder i första taget.


Suverän tjej.



Av Anki - 23 januari 2013 15:43

Hur svårt ska det va att söka ett jobb egentligen?
Har idag sökt (??) Okänt antal jobb. Igen....


Mitt i allt skrivande & formulerande & cv skrivande & vete katten allt så ringde det.

Dolt nummer.


Trodde det var Älsklingen som ringde, brukar vara Dolt Ibland då han ringer från jobb.

Men ingen läcker sammetslen fin &  trevlig Polisiär stämma utan en Glad & käck tjej som hette Anneli ringde.


Oj! Kort intervju per telefon...Här gäller det att låta klämkäck & trevlig & aktiv på rösten.

Vill ju ha jobbet, inte för att jag mindes vilket detta var utav alla de jag har sökt. Ville ha det ändå.


Då träder den mindre (I vissa lägen) trevliga Morris in & börjar slåss & mucka med de andra HÖG ljutt också....


Samtalet:

- Ja, men va trevligt.... Öh va, ursäkta hörde inte riktigt där (Morras,slåss & gafflas) i bakgrunden.

Gissa Vem?

- Absolut, det har jag erfarenhet av (Nytt vrål från vildmarken i bakgrunden)...Ehh, ursäkta, vad sa du?


Nu börjar jag hyssja & vifta med armarna för att få Morris & Jolas uppmärksamhet....

Lugnt en stund.


Samtalet fortsätter.

- Hur jag jobbar under stress? Jo absolut, jag jobbar jättebra under stress, van att ta snabba beslut vid akuta situat......
(Och nu jävlar morras & slåss det igen.)


Ursäktar mig här & Råkar Vråla....

För helvete hundj-----vel, jag pratar i telefon.....
Neeeeeeeeeeeej Mooooooorrrrrrrrrrrrissss STOOOOOP............


-Ja, sådär nu är jag tillbaka igen. Vart var vi? Just ja, stress var det. Lugn & fin, hanterar det bra som sagt....


Kändes inte så trovärdigt längre här. Men herregud, människan måste ju förstå att jag ska jobba med människor & inte med slaktsugna & dödsbenägna Pirayor, i detta fallet Morris & Jo`La.


Vi avslutar samtalet & hon ska maila mig tider då vi evt kan träffas.

Mail? Jo, det är klart. Männskan drabbades väl av akut lomhördhet & svår tinnitus efter detta samtal, så mail känns som ett bra alternativ till kommunikation.


Men jag ger inte upp detta CV skrivande, jag fortsätter dock att bombardera olika arbetsgivare med mina mail & ansökningar.




Fortsatt Trevlig Onsdag på er alla fina läsare. :-)

Av Anki - 23 januari 2013 08:15



* Vad gjorde du kl 08 imorse:  
- Väntade på frukosten.
*Vad gjorde du för 15 min sedan: 
- Käkade.
* Vad ska du göra härnäst:
- Äta.

* Längtar du mest efter just nu: 
- Mat
* Vad var det senaste du åt: 
- Proplans valpfoder med en äggula & skinkbitar.
* Det sista du sa högt:
- Buurp.
* Hur ser din sovplats ut. 
Min dyna. Mitt täcke. Mattes täcke.


Ja, detta är lite utav  Morris dag.....Mat - Mat - Mat & så lite mera mat, och som 7 mellanmål en näve Frolic....

Om Hunden själv fick bestämma så. ;-))


Morris hälsar att man blir trött av att blogga. Så han tar en microlur med sitt Älskade Lejon. :-))


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards