Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Anki - 6 mars 2012 12:49

Kör på Dag 1 inlägg meddetsamma då. Där jag ska presentera mig.


Majbritt Anki Kristina Svensson.
Född & uppvuxen i Lillhärdal med 3 äldre bröder & en lillasyster.

Jag var ofta utsatt som brödernas testunge, typ. Varje gång jag fick vara med i en lek så var det enbart för det skulle experimenteras med mig. Tack för det bröderna!  Ex, Indianer & vita där den vite skulle mista skalpen.
Rätt Gissat, jag var den vite & dom 3 indianer...Nåväl håret växte ut igen & snart var detta glömt, tills nu.


Lite skadeglad e jag, nu börjar deras skalp komma fram....Moahhahaha......Av åldersskäl.
Så det jämnar ut sig Nu.....Hehehe..... 


Hundar var en stor del av mitt liv redan då. Uppväxt med både Tax (Därför gillar jag inte taxar nu), Norsk buhund (min finaste vän) & en labrador. Trots dessa fina, snälla & mindre snälla,fina (Läs taxen) hundar så var jag ständigt ute & gick med grannarnas jämthundar.  Alltid.
Jag & min kompis Ann-Katrin bodde i varenda hundgård i Lillhärdal under några år.

Så hundintresset föddes jag med. :-)

Hästar var också en stor del av mitt liv. Häst & hund var min vardag. 


Låg och mellanstadiet gick jag på Lillhärdals skola, likaså högstadiet. 
Skoltiden var sådär.....Glömt kapitel nu för min del.


Efter skoltiden började jag arbeta som vårdbiträde på långvården. Inom vårdsektorn är jag fortfaranade kvar.

Inom en annan kategori än långvård. Jobbar nu inom Psyk & missbruk.


Som person är jag rätt envis, har lätt för att förlåta folk, lättsam & humoristisk.

Glad - snäll - trevlig, lätt för att umgås med andra.  Älskar att läsa & är allätare inom musik.


Glömsk & förvirrad kan nog också läggas till mitt Cv.


Omgiven av underbara vänner, mina fina hundar, mina underbara barn.

Så jag ska inte klaga. ;-))

Av Anki - 6 mars 2012 12:46
Hittade detta på en blogg och tänkte att det kan vara en kul grej!

Dag 1- Presentera dig själv.
Dag 2- Min första kärlek.
Dag 3- Mina föräldrar
Dag 4- Det här åt jag idag.
Dag 5- Vad är kärlek.
Dag 6- Min dag.
Dag 7- Min bästa vän.
Dag 8- Ett ögonblick.
Dag 9- Min tro.
Dag 10- Det här hade jag på mig idag.
Dag 11- Mina syskon.
Dag 12- I min handväska.
Dag 13- Den här veckan.
Dag 14- Vad hade jag på mig idag.
Dag 15- Mina drömmar.
Dag 16- Min första kyss.
Dag 17- Mitt favorit minne.
Dag 18- Min favoritfödelsedag.
Dag 19- Detta ångrar jag.
Dag 20- Den här månaden.
Dag 21- Ett annat ögonblick.
Dag 22- Det här upprör mig.
Dag 23- Det här får mig att må bättre.
Dag 24- Det här får mig att gråta.
Dag 25- En första.
Dag 26- Mina rädslor.
Dag 27- Min favoritplats.
Dag 28- Det här saknar jag.
Dag 29- Mina ambitioner.
Dag 30-Ett sista ögonblick.
Ovido - Quiz & Flashcards