Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Anki - 5 februari 2013 17:44

Känner mig sjukt rastlös, ändå har jag hållt igång hela dagen.

Tvättat till dottern...OH MY GUD va med kläder denna unga dam har, inte för inte jag undrar i mitt stilla sinne 

om hon köper nytt så fort det gamla blivit smutsigt, för tvätta är hon uppenbarligen inte glad i.


Dessa stackars tvättmaskiner har gått i Non stop Hela dagen.

Och jag lär ha arm muskler & fast röv som heter duga efter detta, ränna upp & ner i flera trappor med tunga Ikea Påsar i 9 timmar.


Så rastlös borde jag inte känna mig.
Dock så tror jag att det beror på att ja inte varit ute & aktiverat mina pälsklingar idag, kan vara därför.


Gick en stadsrunda med hundarna medans jag väntade på att 2 masiner skulle bli klara.

Stadsträning är alltid bra & tydligen det enda man kan utöva som hundägare i Karlshamn också.

För herre min dar va denna lilla stad är oanpassad för att ha hund, inte en gräsplätt, inte en endaste hundrastgård, inte för att jag är överförtjust i dessa, men en del är helt ok & här i Karlshamn hade det varit ett trevligt inslag för hundarna.


Ingenting, kullersten,kullersten & mera kullersten. Hur trevligt är det på en skala mellan 1-10 för våra älskade husdjur att gå på, dag ut & dag in?

Det är inte alla som har tillgång till bil & körkort för att kunna åka ut till Blekinges fantastiskt vackra natur & aktivera & njuta några timmar med sina fyrbenta.


Jag hinner kanske med ett "kvällsspår" senare ikväll med hundarna, för jag har fortfarande 3 tim kvar av tvätt tiden.

Så då ska jag hitta på något skoj med dom.


Bara för att dom är värda det. <3


Kanske man ska skicka ett sms till dottern också & överraska henne med att hon numera har 5 garderober med rena kläder.

Tror hon ser rena trosor framför sig & blir överlycklig, sånt kan ju vem som helst bli lycklig för.  :-)





Önskar er alla en Underbar Tisdag kväll.


♥   ♥   ♥   
 

Ovido - Quiz & Flashcards