Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Anki - 13 februari 2013 23:17

Det händer så mycket inom hundfronten nu så jag vet inte vad. Kan bara säga Underbart, helt underbart.
Nyss hemkommen från Brukshundklubbens årsmöte, givande & trevligt möte tillsammans med likasinnade trevliga, glada & goa hundmänniskor.

För min del väntar lite förtroendeuppdrag inom klubben,riktigt vad vill jag inte gå inpå nu, utan den gottebiten släpper jag senare. *Ler*

Våren 2013 är hektisk & rolig för min del, den består av.

* Instruktörsutbildning.
* Rallyskrivare på Officiella tävlingar, samt på månadstävlingar såklart.

* Rallylydnadskurs.
* Valpkurs.
* En hel del inom MH & MT.

* Utställningar.

* SSM (Svenska schäfermästerskapen)

* NKK (Norska motsvarigheten till SSM)


Spännande - Utvecklande - Härligt.


Kan bara sammanfatta detta med - Hundlivet när det är som bäst. :-)


♥  ♥  ♥  ♥  

 

 

 

Anders, till höger här på bilden är min Mentor, min lärare & min instruktör.
Och Neej, det är inte mitt fel att han tappat allt hår, det var eleven Innan. Tror jag!

Anders är kunnig & duktigt, en riktig klippa.
Nästa vecka på sportlovsveckan ställer han upp & tränar med mig & Jo´La en kväll.
Så snällt av han, det ska bli skoj att komma igång rejält nu.

 

 

 

 

Här är hela gänget som fick utmärkelser på klubbe ikväll, utmärkelser av alla de slag.
Trevligt gäng & mycket duktiga Ekipage.
Stor Eloge till dom alla var & en.  :-)

 

 

Och sist men Inte Minst......

 

 

 

En bild på mina fina killar, Beck & Morris.

 

 

 

Många kramar från

Anki & Schäferligan.

* ♥ * ♥ * ♥ * 

Ovido - Quiz & Flashcards