Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Anki - 4 februari 2013 11:36

Ja, så heter kursupplägget som Studiefrämjandet har utformat iår.
Kurser, utbildningar & seminarier.


Jag har anmält mig till Ledarskapsutveckling Steg 1 som startar den 23-24 Februari.

Under den här tvådagarskursen fokuserar vi huvudintresset kring ledarrollen
och gruppens dynamik, samverkan och processer.
I ett positivt inlärningsklimat bygger vi upp erfarenhetsutbyten kring olika gruppsituationer.
Vi får också bekanta oss med folkbildningens syn på ledarskap och sätta
oss in i studierämjandets metodik och de förutsättningar som gäller.


Samt anmält mig till Ledarskapsutveckling Steg 2 som startar den 26-27 April.

Den här kursen vänder sig i första hand till oss som deltagit i Steg 1 eller
Kursledaren Hund och som vill vidareutveckla vårt ledarskap.
Temat för kursen är kommunikation:
• Hur det mänskliga språket har utvecklats och hur vi använder det i vår
samverkan med andra människor.
• Kroppsspråket
• Livslångt lärande.


Och till sist även 

Ledarskapsutveckling Steg 3 som startar 24-25 Maj.
Under den här kursen kommer vi bland annat att fokusera uppmärksamheten kring följande:
• Hjärnan och lärandet
Om vår hjärnas utveckling och arbetssätt och de processer som styr vårt
sätt att tänka och vår förmåga till lärande.
• Att arbeta med konflikter
Detta avsnitt handlar om social kompetens, hur konflikter uppstår och hur
de påverkar gruppens arbete, såväl i positiv som negativ riktning.


Det är Studiefrämjandet i samarbete med SBK & SKK som tillhandahåller dessa kurser, den vänder sig i första

hand till Instruktörer hos Brukshundklubbarna i Blekinge & Skåne med Omnejd.


Är så Glad att min klubb hjälper mig frammåt i det jag vill hålla på med, nämnligen Hundar.

Så trots det jobbiga jag går igenom Nu har jag mycket att se fram emot under 2013.


Kurser, utbildningar, Mh, utställningar, tävlingar & allt vad det innebär med Aktivt Hundliv. <3





Fantastiskt Underbart! :-)

Stort Tack till Karlshamns Brukshundklubb

som betalar dessa kurser & utbildningar till mig.


❤ ❤


Av Anki - 4 februari 2013 01:09

Ja, lite så känner jag mig. 
Haft så mycket omkring mig som tagit på mina krafter, inte minst min fight med Helsenor i Norge ang att få ut min

lön & sjuklön. Vi är nu inne på 4:e månaden & jag har fortarande inte fått något utbetalt.


Så långt som att Dom tar på sig skulden har vi iallafall kommit, men herregud det har jag vetat om HELA 

tiden att felet är deras. Så vi ser till veckan om det händer något, annars drar jag in Media i detta.


Så det är en del utav allt som tagit på mina krafter.


Tur jag har mina fina barn & mina underbara Hundar.
Haft en fin helg med Mathias, Nathalie & Andreas & hundarna.


Ikväll fick jag en fin kväll tillsammans med min MH Mentor Monika, givetvis med hundar & hundsnack. :-)

Vad annars liksom? 

Jo`la var hemma med Nathalie ikväll & Beck & Morris fick åka med till Monika´s tikar

Sassa, Bala & Puma. 


Så nu liggger mina killar helt utslagna här efter en heldag med bus & spring, först tillsammans med

Nathalie, Andreas & Sara med hundarna Sasha, Jo`la & Rocky för att efter kvällsmaten busa lös med de andra 3.


Nöjda & belåtna killar ligger vid sidan om mig & snarkar så gott.


Mitt Hjärta fylls med så oändligt mycket kärlek & värme över dessa fina individer,
Beck, Jo`la & Morris.
Är så glad att dessa underbara hundar är en del utav mitt liv.


Nu ska jag själv ta & bädda ner mig tillsammans med 2 böcker jag lånade utav Monika, hade inte en enda hundbok med hit till Blekinge. Hur kunde jag resa så naket? ;-))



 



På Återseénde alla fina läsare. <3



Kramisar

Anki.    

Ovido - Quiz & Flashcards