Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Anki - 6 februari 2013 20:27

Helt slut är jag, Jo`La & Morris nu, aktiv & händelserik dag.

Jag & Monika skulle låta Jo`La & hennes 3 tikar bekanta sig med varandra, vi hoppades & vi trodde

att det skulle gå "Relativt" bra med tanke på att 1 av hennes tikar är hög i rang, den andra ganska hög i rang & så Jo`la som också vet vart hon står & vill.


Vi blev mäkta förvånade, ja lite så faktiskt. Det funkade skitbra på ren svenska. :-)
Så läckert.

Så idag har det busats & härjats utav bara den, tills lille älskade finaste Morris skadade sig, på vad vet vi inte ännu.

Skarsnö eller en vass sten eller dylikt, men han skar upp en bit utav tramppdynan på höger bak fot.
Som han skrek när vi klämde & kände igenom tassen, mitt hjärta grät för jag led så med honom.


Nu tror jag han tog i lite extra också, för att matte skulle ömka Ännu mer för honom, för trots detta & mega bandage så haltar han inte. Man kan inte ens se att han har ont. Ibland kommer han på sig & kommer till mig för tröst & tigga godis. 
Lille Hjärtat mitt. <3


Vi åkte hem, vilade & käkade lite för att sen åka ut på klubben & mötet.

Nu är vi Äntligen hemma & ska bädda ner oss & bara Mysa, för vi är alla 3 redigt trötta efter denna dag.


Lägger in lite bilder på Schäfer tjejerna Bala & Puma och på Morris & Jo`La såklart. :-)




Bala till vänster & Puma till höger. <3


 

Bala & Jo`la. <3


 

Morris med Maxi tuggknut. <3


 

Fina Morris. <3


 

Jo`La med sin trofe´. <3


   

Undrar vad Puma & Jo`la kommunicerar om här. :-)


Fina fina Puma som ska vara hos oss lite då & då. :-)


 

Hela styrkan leker runt i snön. <3


Händelserik & skoj dag.  Ibland är livet helt underbart. :-)



Ciao. 

Av Anki - 6 februari 2013 10:31

Oh my lord. Imorse ångrade jag att jag vaknade.


Jag: Alltså det här är ju inte sant!!
Jag: Det är ju helt fruktansvärt.

Jag: Säg att det inte är sant!!

Jag: Så orättvist!

Jag: Jag vet.

Jag: Fy fasen...


Och nej jag diskuterar inte kriget i Gaza.


Jag Bevittnar förödelsen av kriget i Gaza..... Typ!


Lilleman har inte varit sysslolös inatt iallafall.

Undrar om han klarade av att fullständigt ödelägga halva hemmet på egen hand eller om han hade Ryska ligan som hjälp?



Regel nummer 1.

Diska Undan all disk på kvällen, annars fixar lilleman det.

Regel nummer 2.

Glöm aldrig en sop påse framme, släng den i tunnan innan du lägger dig.

Regel nummer 3.

2 ton ihopvikta kläder ska läggas på plats & inte ligga framme på bordet.

.......Ligger Inte på bordet nu.



Kikar ner på liten som ger mig en blick.

"Älska mig i nöd & lust tills ......................




Och det är klart älskade söta lilla valp, Älskar Dig såååå mycket trots alla dessa hyss.

Dags att röjja här, för sen drar jag & Schäferligan till Monika.



Much Love

Anki.


Av Anki - 6 februari 2013 00:32

Rätt skoj detta faktiskt, har alltid "Retat" mig på folk som ska förmänskliga sina hundar.

Hund är hund & därmed basta. En hund gör bara sånt dom själv vinner & tjänar något på, inte för att göra oss lyckliga.

Hundar känner inte som vi.


Ändå, har jag de senaste dagarna gått & lullat bebbespråk något i stil med...

"Men lilla jollan då, saknar du din lille kille Enzo...Jaaa, så sääär (Kääär) du e lillfisan då."


För att dagen efter kvittra i telefon till en tjej kompis

"Nu e det inte bara lilla jollan som e sääär, Beck & Mojjis har också skaffat tjej..Ja, de e så sääära & söta ihop, ja visst e ni det små lulle gulle plutte nuttisar då."


?


Tveksamt om det är luften i Blekinge som är skyldig till detta radikala drastiska beteénde eller om jag drabbats av ett oklart fall av staflykockus virus eller något annat fall av bakterier.

Eller är det Jag som saknar någon att gå på något trevligt ställe på stan med, dricka lyxlatte och tjöta, krypa upp i soffan & mysa med, eventuellt hålla handen. Kan vara så!

 

Får spåna vidare på detta. För Kär är dom då rakt inte.

Nej, hund e en hund. Det vi kallar för Kär är kåthet för dom. Kanske!

 

För inte är Jo`La intresserad av att ligga sked & hålla tass, näe sätt på mig & så bildar vi en flock,

detsamma tänker Beck när han ser Puma, ja inte sätt på mig då, utan Jag sätter på dig, Typ...

Vad Morris tänker är oklart - Väldigt oklart också. Kan handla om lek där. 

 

Så Nu ska jag lägga mig för att återigen ta en aktiveringsdag med hundarna imorgon tillsammans med Monika.

Sen har Tävlingskommiten på klubben möte 19.00 så innan dess måste jag hinna med det som ska hinnas med, trötta ut & aktivera mina hundar, hem & duscha & svira om för att vara på plats 19.00

 

Det var lite från oss så här på nattakvisten. 

God natt alla fina därute, var ni än befinner er.

 

Kramisar

Anki.

 

Ovido - Quiz & Flashcards