Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Anki - 18 februari 2013 21:42

Så var det detta med att stanna hemma då som jag skrev om innan.
Bäddade ner mig i soffan, startade filmen & så ringde Anders igen.

Vi ska inte vara på klubben ikväll, utan på parkeringen vid fotbollsplan där vi var sist.
Kommer du??

Kikar ut genom fönstret & tittar på snön som vräker ner, mumlar lite....
Ja, jag kommer är strax på väg så vi ses snart!


Nathalie rings hem för att passa Mathias som Inte vill med.
Och Vips, där var jag på väg ut till träningen.


Svårövertalad va?
Nope, inte när det gäller hundar & hundträning.


Frös som ett as, dygnsur som en katt i vasken & på ett strålande humör ändå.












Han bara med att fotografera Budföringen, sen tog batteriet slut i kameran!

Gud så orutinerat att inte kolla det innan...


Så kvällens hundar var Riesenschnauzer, Boxer & mina Schäfrar.


Men Nu är jag hemma & nerbäddad i soffan Igen.
Och här stannar jag ikväll. :-)


Frössen ända in i benmärgen, men ack så skoj det var & helt klart värt det.





Much Love

Anki & Schäferligan.

 

    

Av Anki - 18 februari 2013 17:35

Nu snöar det Igen..........*Suck*
Nog för att jag Älskar snön, men nu räcker det även för mig måste jag erkänna.
Nu vill jag har barmark, helst Torr sådan & värme. Solen får Väldigt Gärna komma fram nu. 


Vi skulle ha varit ute på klubben ikväll, Anders ringde & undrade om jag kunde komma dit en sväng ikväll på hans träning.
Men med tanke på att det blötsnöar så väljer jag Nog att stanna hemma.
Skitväder också, jag hade ju så gärna velat vara där & träna tillsammans med Anders & de andra.


Får hoppas resten av veckan bjuder på bättre väder & då kan vi ta de träningstillfällena då istället.

Så jag kurar ner mig i soffan tillsammans med sonen Mathias & så tittar vi
"På Andra Sidan Häcken" tillsammans Igen.

Jag bara älskar denna tecknade film.



Och Hammy är ju helt klart vår favorit, både jag & Mathias Älskar denna lilla söta Ekorre.


 


"Jag Vill Ha En Kaka! "

 

 

Så nu sitter jag här & vill ha en ekorre också. Får nog ge mig ut på Ekorrjakt Igen.

Ja, just det Igen.
Jag jagade dessa ekorrar som liten flicka också, ja jävlar va jag försökte fånga en Ekorre.
Men då var det för att dra den i svansen, för någon vuxen i min omgivning hade ju tutat imig att om jag drog en Ekorre

i svansen & önskade mig något så skulle det gå i uppfyllelse.

Och jag ville ha en egen Häst, så detta med att vara social & leka med kompisar var det inte tal om så mycket på den tiden. Nope, det var att slänga sig som Tarzan mellan alla trään hemma i Lillhärdal för att rycka i rumpan på en "Hammy".

 

Lyckades aldrig. 
Undrar varför?

Men min fina pappa & farbror tröttnade väl på att alltid se mig i träden, så jag fick en Häst iallafall. :-)

 

 

Kramisar Anki.

 



Ovido - Quiz & Flashcards