Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Anki - 17 mars 2013 22:55

Har det inte hänt något speciellt. Jag jobbade Fredagkväll, sen kom Mathias lördagmorgon igen.
Så då drog vi ut till Limhamnsfältet meddetssamma nästan & var där ett par timmar med Morris, det var första

gången för honom där ute.
OJ så skoj han tyckte det var, det var en hiskeligt massa lek kompisar i alla

dess åldrar & storlekar + en massa FÅGLAR......


WIIIIE JACKPOTT verkade denna ystra unga Schäferkille tycka att det var.
Limhamnsfältet i all ära, men nog är det underbart att det finns.
Här kan hundarna lära sig umgås med andra hundar, lösa - fria & lyckliga.


Hundspråket befästs & dom lär sig varandra & lär sig umgås naturligt med andra hundar.
Morris behöver just det, lära sig hundspråket & lära sig umgås med andra.


Och så duktig som han var, fantastisk underbar kille detta.

Inkallningen fungerade klockrent, även mitt uppe i lek med andra hundar så avbröt han & kom direkt när

jag kallade på honom. fast det fanns så mycket skoj & så mycket störning. Underbart!




     



     Väl hemma igen så var Morris heeeelt utslagen. Jises så trött han var efter alla intryck & all motion idag.
     Han totaldäckade.


    Då passade jag på att ta Beck på en parkrunda & därefter en parkrunda med Jo`la.
    Hon löper nu så det är avskildhet som gäller här hemma. ;0)



     Tyvärr glömde jag minneskortet hemma, så ingen bild bidde det på Beckemannen från parken idag.
     Men väl en från favoritfåtöljen hemma. ;-)



     Idag for jag & Morris ut till fältet igen, bara för att jag tycker han behöver denna social träning.
     Idag var han mer avtrubbad & häll sig bara intill mig nästan, några korta sv'ngra från mig tog han dock.
     Några små små rundor.
     Tror han var trött sen igår så jag for hem ganska snart med han igen.   


       



     Även lite "Kontakt träning" har vi hunnit med ikväll.
     En vända ut till Käglinge rekretations område blev det också ikväll tillsammans med Beck & Morris.



     Så nu är vi lagomt trötta här hemma. ;0)




Kramar från

Anki & Schäferligan.






Ovido - Quiz & Flashcards