Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Anki - 18 mars 2013 23:28


Och det är Morris & Lejonet som får stå för det.


Detta är alltså en helt vanlig Dag hemma hos mig & Hundarna. :0)



Morris avgudar sitt Lejon. 





Ha den gärna på Ljudlös så slipper ni lyssna på mitt utställnings babbel i telefon i bakgrunden.
Vi planerade SSM & Norsk Winner utställningarna. :-)





Much Love

Anki & Schäferligan + Lejonet. 
 

Av Anki - 18 mars 2013 13:13

Malmö är verkligen staden i mitt hjärta.
1999 flyttade vi ner till Malmö, sen dess har jag flyttat upp till Norrland igen några ggr.

Men Alltid återvänt till Skåne & Malmö.
Vad är det som gör Malmö så speciellt?


Ja, förutom att min son bor här som är det mest primära i mitt liv så har Malmö

ett stort utbud av affärer, Cafeér, Resturanger, Biografer & stora inköpscentrum växer upp som aldrig förr,

lättheten & närheten att ta sig ut i Europa......
Ja Allt finns här & mycket mycket mer om man nu vill eller skulle behöva det.

Och att Malmö är en fantastiskt Hundvänlig stad att bo i.
Stor Eloge till Malmö Stad för detta!


Här finns ett 40 tal stora hundrastgårdar för dom som vill släppa hundarna.
På Rosengård finns stora rastgårdar med gräsmatta.
Jag själv är ingen stor fantast av att släppa mina hundar i Rastgårdar, inte i vilka som helst iallafall.
Men perfekt för de som vill & som kanske inte har samma möjlighet som mig att ta mig ut till stora grönområden eller andra stora rastplatser.
Så förutom dessa inhägnade rastgårdar finns det 6 stora  rastplatser att släppa lös våra älskade hundar på.
Dessa rastplatser ligger vid småbåtshamnen i Limhamn, Kastanjegården, Almvik, Sibbarp (Hundfältet), Spillepengen och vid östra hörnet av Bulltofta rekreationsområde.

 

I Käglinge rekreationsområde finns en Jätte stor fräsch hundrastgård som jag åker & släpper mina hundar i.

På Mobilia finns dessutom Sveriges första drive-thru-butik för hundmat.
Det är butiken "Vacker Tass" som erbjuder detta, här kan vi hundägare åka & köpa stora hundfodersäckar till våra älskade husdjur utan att behöva kliva ur bilen...

 

Läckert!


Det kanske t.o.m är Världens enda drive-thru-butik för hundmat??

 

Så nu förstår ni varför jag stormtrivs i Malmö va?  *Ler*




 

Much Love

Anki & Schäferligan.

<3

Ovido - Quiz & Flashcards