Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Anki - 26 mars 2013 12:23

Idag står det koncentrations övning på schemat....


K O N C E N T R A T I O N  Morris.


Passivitet & koncentration är inget denna unga ystra kille har i sig Naturligt.

Fullt ös - medvetslös är hans melodi.


Så nu står passivitet på schemat, när han kan vara passiv så kan vi börja tänka koncentration.
Sen när koncentrationen sitter så kan vi börja med momentinlärningen.


Tror detta blir riktigt bra!

Återkommer senare med HUR det gick med denna nya & fullständigt onödiga övning i Morris värld.


Sen förefaller ju passiviteten naturligt hos andra.

Nämner inga namn här.


 

På Fjällsemestern.


 

På träningen.


 

På promenaden.


 

I Sängen.


 
Eller en helt vanlig dag. <3



Sen så händer det ju att Även Liten kan slappna av.


 
Men då har även vi andra däckat av utmattning som regel!


<3





Much Love

Anki & schäferligan.






Av Anki - 26 mars 2013 08:30

Vill jag verkligen bara Radera & låtsas som om dom aldrig existerat...
Imorse var en sådan morgon.

Vaknar av ett skall/vrål/yl i någon komboform, jäkligt skaprt & högt sådant.
3 cm från mitt öra.

Och Hur Faan tänkte du här Morris? OM du tänkte.....
JäSiken va jag slängde mig åt sidan, märkte inte att jag redan låg Nära kanten så denna quinna

slänger sig med andra ord Baklänges ur sängen & ner på golvet, iom dunsen så skrämde jag

ju skiten ur Beck som for upp i 390 & ut ur sovrummet.


Kravlar mig ur täcket & tar mig upp.

I 10 min är bägge hundarna Livrädd för Mig.


Ursäkta? Vem orsakade detta morgonkaos?

Seriöst! Vad flög i hundf--n? Bara vrålskälla/yla så där rakt ner i trumhinnan??!!

Nog för att jag kan vara svårväckt......Men......

När jag nu ändå var vaken & uppe & mörbultad lite här & där så var det lika bra att

kliva i alla kläderna & gå morgon rundan....07.00


Frågor på det?


Inte?


Väldigt Ovanligt, händer mer sällan än skottår att jag går en morgonrunda 07.00

Så nu tar det 8 år till innan jag gör det nästa gång.






Önskar er alla en Underbar Tisdag. 
<3



Love Anki.

Av Anki - 26 mars 2013 00:08

Jodå, jag tog mig upp & kom iväg.
Smärtstillande som frukost & sen en varm dusch för att komma i form.

Det gick bra om jag bara tog det lugnt, inga snabba rörelser. 
Då höll sig yrseln borta. 

Jag ställde inte själv utan var där med Linda & de andra som ställde sina hundar.
Gick Riktigt bra för Que sera sera.

Que sera sera Huffelpuff klassvinst ck bästa tik 1 BIR.
Que sera sera Pontiac trans-am klassvinst bruksklass hanar och
Que sera sera Hagrid 1a och placerad 3 i klassen

Stort Grattis till fina resultat. <3



Och så här kan det se ut när Linda kammar hem BIR med Puff. ;-)



             Bilden tagen utav: Carla Schmeyer.  

Underbar dag bland en massa fina hundar på Malmö Internationella utställning.




Kramar till er alla.
Anki & Schäferligan.


<3

Ovido - Quiz & Flashcards