Estricto´s Hundliv

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Anki - 23 mars 2013 23:08

Fisattacken imorse.
Dock är jag fortfarande yr & en del huvudvärk kvar, men bara lite.


Har plockat & vikt tvätt, dammat & allmänt städat lite idag i den takt jag orkade & förmådde.
Många micropauser så går det.


Lite senare på eftermiddagen kom Carla & Josefine, vi gick ut i parken & tränade lite

med hundarna.
Jag hade redan kört ett litet pass med Beck & ett litet med Morris när dom kom.


Med Morris kör jag nästan enbart kontaktövningar, kontakt kontakt & åter kontakt.
Han är duktig, men Jäkligt envis & har så mycket energi i denna kropp, allt ska gå i 190.


*Suck*


Tålamodsträning för matte & slowmotionträning för Morris så blir det nog bra!


Efteråt gick vi hem till mig & fikade & hade det jätteskoj.
Jag Älskar verkligen hundlivet med allt vad det ger mig.


Även om jag sitter här med en jäkla värk i nacken, yrsel & huvudvärk, så var det helt klart värt denna timme i parken idag.


Om jag inte är för yr så väntar Malmö Internationella utställning imorgon.
Som jag vill dit & se på alla fina hundar.


Och Givetvis hejja på Kennelmamma Linda & Puffan som ska göra upp i ringen imorgon. :0)
Kennelmamma Lotta kommer inte så jag får hejja på henne en annan gång & Kennelmamma Ragnhild

får jag hejja på i sommar. :-)


Jädrans massa kennelmammor nu. ;0)





     Tjohopp, vad det svänger.....


 


     Vad jag & Morris sysslar md har jag ingen aning om. Men vi hade säkert kul. ;0)  


 


    Kamp med matte - Det bästa som finns.



     Kommer inte belöningen fort nog så amputeras mattes arm.  



     Sträcker man på sig blir man Nästan Lika lång som matte. ;0)  



     Morris har helt plötsligt börjat med yoga.... :0)

 


      1 Belgare - 1 Holländare & 1 Tysk. ;-)



     Vem vinner? Belgaren, Holländaren eller tysken? 




       Nu bäddar jag ner mig för natten med mina fina killar Beckemannen & Morris.





God Natt & på återseénde. 

Av Anki - 23 mars 2013 05:15

Fislukt må vara plågsam för medmänniskorna, men faktum är att själva essensen i stanken är riktigt välgörande och betydelsefull.....För blodtrycket.


Så nu såhär i tidig ottan har Morris reglerat blodtrycket!
Jäsiken det Var så det skallrade i fönster rutorna, sicken bajsbomb han la av......


Hujeda mig som hundfaan stinker.


     


Enligt studier så sägs det att Fisar reglerar kroppens blodtryck....

Ja Jävlar va den hundens blodtryck e stabilt nu. Eller Inte!
Vad vet jag?

En sak är då säker, att mitt blodtryck är då duktigt ostabilt efter detta samt att jag är självlysande i mörker.



Så nu när jag tänker efter är det
Rätt praktiskt & energisparande.


Nattetid!

Ovido - Quiz & Flashcards