Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Svängsta skogarna.

Av Anki - 1 februari 2013 15:09

Fick besök av mig & Andres tillsammans med 3 ystra Schäfrar idag.
Vi åkte ut & släppte hundarna i skogen längs med elljus spåret, skönt väder & alldeles perfekt att vara ute.


Så skönt med vår i luften & några kilometer utmed motions spåret.

Jo`la & Morris har fått sin beskärda del idag, på morgonen började vi med några kilometer inne i stan,

stadsvandring & miljöträning. Funkade klockrent, bara 1 incident på hela rundan & det var utanför polis stationen här i Karlshamn. 

Morris fick syn på sig själv i plexiglaset där inne i en busskur. Oj han skällde så rutorna skallrade, inte blev det bättre utav ekot inne i kuren som fick denna unge herre att tro att den ilskna jäkeln mittemot skällde på han.


Det var ju bara att stå kvar tills attacken lagt sig, kan tänka mig hur det ser ut där jag står helt tyst & bara tittar på hur han attackerar rutorna & skäller i högan sky, Utan att ingripa. ;-)

Halva poliskåren på andra sidan gatan var publik & det fälldes ett & annat skratt.

När Morris tystnade & tittade på mig fick han beröm & vi gick en runda, återvände tillbaka & då var det inget från Morris sida. Skönt, då kunde vi fortsätta & han slipper gå hem med obehagligt minne med sig, utan detta skötte han bra.

Han vann ju........Över sig själv. ;-)


Sen blev det motion som hette duga av för han i skogen. Han skulle ju givetvis hålla samma tempo som brudarna, hela tiden också. I över en timma sprang, hoppade, klättrade & lattjade han med de andra stora tjejerna.


Gissa vem som är död här hemma nu? :0)


Lägger in lite bilder på mina hjärtan. Beck var inte med idag, han gjorde stan med Nathalie. ;-)



 

Turbo Terror, alias lilla Morris. 



 

Klart Morris ska vara med på en hörna tillsammans med Sasha & Jo`la. 



 

Hehe, Jo`la vann pinnen & drog upp på skogens högsta sten.
Ser lite segerviss ut där hon ligger & ser ner på de andra. 

 

Tills Sasha tog sig upp & återtog Kampen om pinnen. :-)  

 

 

 

Skogen är full av en miljon pinnar. Givetvis ska dom ha samma pinne. 

 

 

 

Saknas visst någon? Vart är Morris undrar sasha & Jo`la. 

 

 

 

Han smyger bakom. ;-)   

 

 

 

Jo`la snurrar runt stenarna med Morris. 

 

 

 

Fina Sasha vilar upp sig lite. 

 

 

Detta var lite om vår Fredag. Än så länge, vi hinner hitta på mer innan tårtan & kaffet ska serveras. :-)


Much Love

Anki & Schäferligan.

♥ ♥ 

 

 

 
 
Ingen bild

Carina

4 februari 2013 21:35

Härliga hundliv. Vilken bra matte du är, alla hundar skulle ha det så som dina har det. Få jag känner till som verkligen gör allt & kämpar så som du gör med dina hundar.

Iövrigt en fin blogg med super bilder.

Kram Carina.

Anki

5 februari 2013 15:35

Men goa söta Carina, så rörd jag blev av din kommentar. Tusen tack min fina vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards