Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Tänk Hund 2013.

Av Anki - 4 februari 2013 11:36

Ja, så heter kursupplägget som Studiefrämjandet har utformat iår.
Kurser, utbildningar & seminarier.


Jag har anmält mig till Ledarskapsutveckling Steg 1 som startar den 23-24 Februari.

Under den här tvådagarskursen fokuserar vi huvudintresset kring ledarrollen
och gruppens dynamik, samverkan och processer.
I ett positivt inlärningsklimat bygger vi upp erfarenhetsutbyten kring olika gruppsituationer.
Vi får också bekanta oss med folkbildningens syn på ledarskap och sätta
oss in i studierämjandets metodik och de förutsättningar som gäller.


Samt anmält mig till Ledarskapsutveckling Steg 2 som startar den 26-27 April.

Den här kursen vänder sig i första hand till oss som deltagit i Steg 1 eller
Kursledaren Hund och som vill vidareutveckla vårt ledarskap.
Temat för kursen är kommunikation:
• Hur det mänskliga språket har utvecklats och hur vi använder det i vår
samverkan med andra människor.
• Kroppsspråket
• Livslångt lärande.


Och till sist även 

Ledarskapsutveckling Steg 3 som startar 24-25 Maj.
Under den här kursen kommer vi bland annat att fokusera uppmärksamheten kring följande:
• Hjärnan och lärandet
Om vår hjärnas utveckling och arbetssätt och de processer som styr vårt
sätt att tänka och vår förmåga till lärande.
• Att arbeta med konflikter
Detta avsnitt handlar om social kompetens, hur konflikter uppstår och hur
de påverkar gruppens arbete, såväl i positiv som negativ riktning.


Det är Studiefrämjandet i samarbete med SBK & SKK som tillhandahåller dessa kurser, den vänder sig i första

hand till Instruktörer hos Brukshundklubbarna i Blekinge & Skåne med Omnejd.


Är så Glad att min klubb hjälper mig frammåt i det jag vill hålla på med, nämnligen Hundar.

Så trots det jobbiga jag går igenom Nu har jag mycket att se fram emot under 2013.


Kurser, utbildningar, Mh, utställningar, tävlingar & allt vad det innebär med Aktivt Hundliv. <3





Fantastiskt Underbart! :-)

Stort Tack till Karlshamns Brukshundklubb

som betalar dessa kurser & utbildningar till mig.


❤ ❤


 
 
Ingen bild

Martin

4 februari 2013 21:33

Du är rätt tjej att satsa på också. Det tror jag att Karlshamns brukshundklubb´s ledning har sett. Du är en fin människa & en underbar hund människa.

Önskar dig allt gott i framtiden, satsa på dig & hundarna & det du tror på så blir det bra.

Mvh Martin.

Anki

5 februari 2013 15:36

Tack snälla rara Martin. Så glad jag blev av din kommentar. Tusen tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards