Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Kär.

Av Anki - 6 februari 2013 00:32

Rätt skoj detta faktiskt, har alltid "Retat" mig på folk som ska förmänskliga sina hundar.

Hund är hund & därmed basta. En hund gör bara sånt dom själv vinner & tjänar något på, inte för att göra oss lyckliga.

Hundar känner inte som vi.


Ändå, har jag de senaste dagarna gått & lullat bebbespråk något i stil med...

"Men lilla jollan då, saknar du din lille kille Enzo...Jaaa, så sääär (Kääär) du e lillfisan då."


För att dagen efter kvittra i telefon till en tjej kompis

"Nu e det inte bara lilla jollan som e sääär, Beck & Mojjis har också skaffat tjej..Ja, de e så sääära & söta ihop, ja visst e ni det små lulle gulle plutte nuttisar då."


?


Tveksamt om det är luften i Blekinge som är skyldig till detta radikala drastiska beteénde eller om jag drabbats av ett oklart fall av staflykockus virus eller något annat fall av bakterier.

Eller är det Jag som saknar någon att gå på något trevligt ställe på stan med, dricka lyxlatte och tjöta, krypa upp i soffan & mysa med, eventuellt hålla handen. Kan vara så!

 

Får spåna vidare på detta. För Kär är dom då rakt inte.

Nej, hund e en hund. Det vi kallar för Kär är kåthet för dom. Kanske!

 

För inte är Jo`La intresserad av att ligga sked & hålla tass, näe sätt på mig & så bildar vi en flock,

detsamma tänker Beck när han ser Puma, ja inte sätt på mig då, utan Jag sätter på dig, Typ...

Vad Morris tänker är oklart - Väldigt oklart också. Kan handla om lek där. 

 

Så Nu ska jag lägga mig för att återigen ta en aktiveringsdag med hundarna imorgon tillsammans med Monika.

Sen har Tävlingskommiten på klubben möte 19.00 så innan dess måste jag hinna med det som ska hinnas med, trötta ut & aktivera mina hundar, hem & duscha & svira om för att vara på plats 19.00

 

Det var lite från oss så här på nattakvisten. 

God natt alla fina därute, var ni än befinner er.

 

Kramisar

Anki.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards