Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Snöar

Av Anki - 18 februari 2013 17:35

Nu snöar det Igen..........*Suck*
Nog för att jag Älskar snön, men nu räcker det även för mig måste jag erkänna.
Nu vill jag har barmark, helst Torr sådan & värme. Solen får Väldigt Gärna komma fram nu. 


Vi skulle ha varit ute på klubben ikväll, Anders ringde & undrade om jag kunde komma dit en sväng ikväll på hans träning.
Men med tanke på att det blötsnöar så väljer jag Nog att stanna hemma.
Skitväder också, jag hade ju så gärna velat vara där & träna tillsammans med Anders & de andra.


Får hoppas resten av veckan bjuder på bättre väder & då kan vi ta de träningstillfällena då istället.

Så jag kurar ner mig i soffan tillsammans med sonen Mathias & så tittar vi
"På Andra Sidan Häcken" tillsammans Igen.

Jag bara älskar denna tecknade film.



Och Hammy är ju helt klart vår favorit, både jag & Mathias Älskar denna lilla söta Ekorre.


 


"Jag Vill Ha En Kaka! "

 

 

Så nu sitter jag här & vill ha en ekorre också. Får nog ge mig ut på Ekorrjakt Igen.

Ja, just det Igen.
Jag jagade dessa ekorrar som liten flicka också, ja jävlar va jag försökte fånga en Ekorre.
Men då var det för att dra den i svansen, för någon vuxen i min omgivning hade ju tutat imig att om jag drog en Ekorre

i svansen & önskade mig något så skulle det gå i uppfyllelse.

Och jag ville ha en egen Häst, så detta med att vara social & leka med kompisar var det inte tal om så mycket på den tiden. Nope, det var att slänga sig som Tarzan mellan alla trään hemma i Lillhärdal för att rycka i rumpan på en "Hammy".

 

Lyckades aldrig. 
Undrar varför?

Men min fina pappa & farbror tröttnade väl på att alltid se mig i träden, så jag fick en Häst iallafall. :-)

 

 

Kramisar Anki.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards