Estricto´s Hundliv

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Hundfolk.

Av Anki - 4 mars 2013 14:12

Hundfolk & facebook är ju ett slag för sig själv. 
Jag bara skrattar åt dom, kan inget annat göra.


Det gick bra för Morris i Lördags. JA det GJORDE det.


Man ser ju vilka som gläds med en & vilka som INTE gör det.
Och vad det beror på låter jag stanna hos mig. Det är Min teori.


Man lägger upp kritiken & man lägger upp bilder på facebook.

Jag gör det för att jag vill dela med mig av den glädjen det gav mig.


Den ena sidan av "Hundfolket" gillar & grattulerar & skriver fina ord till en.
Det värmer ända in i själen. Jag behövde verkligen denna lördag som Linda & Jeff Jönsson såg till att jag kunde vara med på. Det är Deras förtjänst att jag tog mig dit & hem igen.
Det var Linda som anmälde & betalade anmälningen till Morris.
Det var Linda som betalade resan då jag har det Jäkligt knapert just nu.

Hon ville & hon ansåg att jag behövde komma ut.


Och Så RÄTT hon hade, jag behövde detta.


Sen finns den andra sidan av hundfolket.

Som inte gillar, inte kommenterar (Vilket jag skiter i) Faktiskt.
Sen finns det dom som kraxar som korpar.

"Hur många anmälda var det egentligen? var det fler schäfrar med?
Ja, jag var INTE ensam i ridhallen i lördags, det var FLER hundar med & det var 10 schäfrar som tävlade i ringen.


Sen att detta bara är en Inofficiell utställning & få Schäfrar som deltog tar ändå inte bort det faktum

att Morris gick förbannat bra.


Hade det varit 1000 schäfrar med så hade kritiken varit densamma.

För domarens bedömning utav Morris är dock densamma som om där är 10 eller 1000 schäfrar.

Domaren Älskade Morris & sa att hade hon dömt BIS valp så hade jag han vunnit rubbet.
Orden som gavs där i hallen & som inte finns med på papper fick fram tårar hos mig.

Så Glad jag blev. 


Hade Morris fått skit kritik & hade Morris åkt ut så det swischade om det så hade jag Ändå Älskat denna hund

lika mycket som innan jag åkte dit.


Faktum är att jag Älskar alla mina 3 Schäfrar lika mycket & lika obegränsat oavsett om dom är utställnings stjärnor eller inte.


Men som sagt! Hundfolk är ett slag för sig själv.

Därför trivs jag BÄST med mig själv & min egen närvaro.
Jag pallar inte med negativa människor som är så falska så att kyrk klockorna stanna när de passerar.


Nu är det inte så att jag inte tål kritik - Tvärtom. 
Men då ska också kritiken vara konstruktiv & inte elak & missunnsam.



Tack för ordet!






 



Med Hjärtliga Hälsningar

Anki & Schäferligan.


<3


 
 
Margareta och Ginnis

Margareta och Ginnis

4 mars 2013 17:50

Men Anki! Inte behöver det vara så att man skiter i att det gått bra för din hund på utställningen! Jag kommenterade inte eller klickade på gilla eftersom det var så väldigt många som hade gjort det. Om jag fick så mycket gillande och så många kommentarer på det jag skriver och gör så skulle jag vara överlycklig! Inte många som hör av sig till mig alltså. Jag TYCKER VERKLIGEN att det var roligt att det gick så väldigt bra. Såklart är din/dina hundar värda allt beröm de kan få. OCH DU MED!

http://perroginnis.blogg.se

Anki

4 mars 2013 18:34

Söta goa Margareta, nu är det hundfolk i utställnings svängen jag tänker på. Inte dig eller klubbkompisarna. Utan snarare den faktiska missunnsam het som finns inom detta.
Har du inte hund från rätt kennel så..
Med andra ord en Komplex hundvärld. :-)
Jag för min del bryr mig inte så, men det snackas bakom ryggen, det ska mailas spydiga mail, det ska ojjas hit & ojjas dit.
Ärligt talat skit trött på det Nu!
Alla hundar är lika fina & goa & värda sin vikt i guld, oavsett Vart dom kommer ifrån & vilken kennel dom föds i. :0)

Ha en fin kväll & krama om goa Ginnis. :)

 
Lotta

Lotta

5 mars 2013 13:56

Hej! Är det avundsjuka som skriver negativt! Se det som att dom är oroliga för konkurrensen hi hi!

http://www.bixbons.se

Anki

5 mars 2013 20:43

Ja, det är väl det. Men lägger inte mer energi på det nu. Alla 3 hundarna är det vackraste som finns för mig, med eller utan domarbedömning. :)

Och med 3 supersnygga schäfrar så ger jag konkurens... Hihi. :0)

Kramisar till er.

 
Marre

Marre

9 mars 2013 18:24

Du ska vara stolt och glad över Morris fina resultat!!
Bara suga åt dej och skippa negativ energi!
Kram!! <3

http://marre13.blogspot.se

Anki

12 mars 2013 12:55

Yes, I Will. :-)

Är så jäkla stolt så det finns inte.
Givetvis är jag det eftersom jag har de 3 snyggaste schäfrarna Ever. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 15 april 2013 10:44

Igen.....Ja, jag har varit Ganska Nöjd med bloggplatsen, men ändå Inte.Så nu testar jag Blogg.se och ser om jag kan få till den Blogg jag vill ha med de funktioner jag vill ha.Så min Nya Blogg Hittar Ni Här.www.teamschakiras.blogg.se   Så kopiera...

Av Anki - 5 april 2013 00:14

Igår var vi på Onsdagsträningen i Burlöv & tränade lite Lydnad.Morris är den som tränas just nu.Beck kan inte vara med pga höften & ryggen & Jola pga löp, så det är Morris som får mycket egentid nu.Morris klagar inte, han ser ut att Njuta av all "Ege...

Av Anki - 28 mars 2013 23:26

Mys & Mys det finns det deliga meningar.Jag tycker det är Påskmys på Hög nivå att fira Påsken md min yngste son Mathias, även om vi bara är hemma i Skåne, tittar på Tv, spelar, går på Bio etc. Helst hade Mathias & jag velat vara i fjällen uppe...

Av Anki - 28 mars 2013 11:29

Ja, det har Morris. En evinnerligt tur att han är så högt älskad som han är.Annars hade det varit läge att knöla ihop han & skicka han som flaskpost till Afghanistan.... Å andra sidan så kanske det är Afghanistan som har tur??Dom har ju nog med ...

Av Anki - 28 mars 2013 02:08

Sov länge för en gångs skull. Oj, så skönt det var att få sova ut.Hade bokat tvättstugan så idag tvättades alla hundhanddukar, filtar & hundtäcken.Skönt när det är gjort.Sandra kom förbi & sen åkte vi iväg till Burlövs brukshundklubb & tränade lite m...

Ovido - Quiz & Flashcards